Page 209 - Bedeker_Gurman_2019.indd
P. 209

mierne nad 8,3 litra, tento
                                                                                   údaj sa avšak neustále mení.
                                                                                   Celková spotreba počas nášho
                                                                                   týždeň trvajúceho testu bola
                                                                                   7,8 - 8,5 litra nafty. Tento údaj
                                                                                   je menším mínusom, ale na
                                                                                   druhej strane výkon, veľkosť
                                                                                   a pohon vozidla si zaslúži aj
                                                                                   niečo dobré pod zub. V tomto
                                                                                   je nová Insignia GSi ozajstný
                                                                                   gurmán.
                                                                                   Podvozok a komfort ,,Inši,,
                                                                                   hodnotíme ako nadpriemerný.
                                                                                   Stará sa oň klasický mód, mód
                                                                                   SPORT a TOUR. Pri pohodovej
                                                                                   jazde ,,tour móde,, sa auto
        dizajn auta sa automobilke Opel veľmi podaril a                            premení na loď. Jazda je po-
        odlišuje sa od doterajších modelov Insignia. Dizajn   hodlná, ničím nerušená a veľmi pokojná. Pri móde
        teda u nás jednoznačne áno.                           šport sa všetko zmení, riadenie je tuhšie, presnejšie,
        Motor dostala Insignia dvojlitrový BiTurbo naftový    motor sa zobúdza, podvozok tvrdne. V tomto móde
        agregát s výkonom 210 koní a pohonom 4x4. O           je GSi pripravené na zážitok a plný výkon. O pohod-
        komfort a hladký chod sa stará nová 8-stupňová        lie sa starajú rôzne systémy, ako napríklad parkova-
        GSi prevodovka. Musíme uznať, správa sa lepšie ako    cí asistent (áno, dokáže aj sám zaparkovať), kamery,
        známa DSG ? Hladký chod motora s podstatne kul-       3D pohľad, vyhrievané a masážne predné športo-
        tivovanejším chodom, ako predošlé Insignie. Vývoj     vé, ale za to pohodlné sedačky. Zadné vyhrievané
        išiel jednoznačne vpred. Na jednej strane nenápad-    sedačky, možnosť nabíjania mobilu vzadu, aj vpre-
        ný, na druhej dravý a nekompromisný. Automatická,     du. Bezdrôtové nabíjanie, head up display, držanie
        osemstupňová nová prevodovka GSi zahrá spolu          v jazdných pruhoch, dažďový a svetelný senzor.
        s motorom a módom SPORT tú správnu muziku, a          Samozrejme je tu toho omnoho viac. Pri svetelnom
        celý kolos sa premení na dravca, ktorý vás podrží.    senzore ostaneme, zameriame sa na predné svetlá.
        K motoru nemáme žiadne výhrady až na jednu a          Adaptívne LED LUX svetlomety, ktoré sú proste bož-
        tou je spotreba. Pri klasickej ,,ležérnej,, jazde sa   ské. Osvetlia aj ten najtemnejší kút sveta. Automa-
        pohybujeme okolo 7,8 - 8,4 litra nafty neodvíjajúc    tické prepínanie na diaľkové svetlá s vyrezávaním
        sa jazdy v meste, mimo mesta a na diaľnici. Keď       protiidúcich áut. Nedochádza tak ku oslepovaniu,
        príde na nedostatok času, dostávame sa na hodno-      ale svietivosť ostáva maximálna. Prelomový pokrok
        tu 9,7l. Pri športovej jazde na doraz sme dosaho-     v technológií dodal Insignií veľké plus. V noci sme
        vala spotreba viac ako 13 l. Na diaľnici už pri 135   testovali a skúšali rôzne svetlá a musíme uznať,
        kilometrovej rýchlosti sme sa so spotrebou dostali    Insignia prekvapila. Svietia naozaj dobre.

































                                                                                                             209
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214