Page 209 - Bedeker_Gurman_2019.indd
P. 209
mierne nad 8,3 litra, tento
údaj sa avšak neustále mení.
Celková spotreba počas nášho
týždeň trvajúceho testu bola
7,8 - 8,5 litra nafty. Tento údaj
je menším mínusom, ale na
druhej strane výkon, veľkosť
a pohon vozidla si zaslúži aj
niečo dobré pod zub. V tomto
je nová Insignia GSi ozajstný
gurmán.
Podvozok a komfort ,,Inši,,
hodnotíme ako nadpriemerný.
Stará sa oň klasický mód, mód
SPORT a TOUR. Pri pohodovej
jazde ,,tour móde,, sa auto
dizajn auta sa automobilke Opel veľmi podaril a premení na loď. Jazda je po-
odlišuje sa od doterajších modelov Insignia. Dizajn hodlná, ničím nerušená a veľmi pokojná. Pri móde
teda u nás jednoznačne áno. šport sa všetko zmení, riadenie je tuhšie, presnejšie,
Motor dostala Insignia dvojlitrový BiTurbo naftový motor sa zobúdza, podvozok tvrdne. V tomto móde
agregát s výkonom 210 koní a pohonom 4x4. O je GSi pripravené na zážitok a plný výkon. O pohod-
komfort a hladký chod sa stará nová 8-stupňová lie sa starajú rôzne systémy, ako napríklad parkova-
GSi prevodovka. Musíme uznať, správa sa lepšie ako cí asistent (áno, dokáže aj sám zaparkovať), kamery,
známa DSG ? Hladký chod motora s podstatne kul- 3D pohľad, vyhrievané a masážne predné športo-
tivovanejším chodom, ako predošlé Insignie. Vývoj vé, ale za to pohodlné sedačky. Zadné vyhrievané
išiel jednoznačne vpred. Na jednej strane nenápad- sedačky, možnosť nabíjania mobilu vzadu, aj vpre-
ný, na druhej dravý a nekompromisný. Automatická, du. Bezdrôtové nabíjanie, head up display, držanie
osemstupňová nová prevodovka GSi zahrá spolu v jazdných pruhoch, dažďový a svetelný senzor.
s motorom a módom SPORT tú správnu muziku, a Samozrejme je tu toho omnoho viac. Pri svetelnom
celý kolos sa premení na dravca, ktorý vás podrží. senzore ostaneme, zameriame sa na predné svetlá.
K motoru nemáme žiadne výhrady až na jednu a Adaptívne LED LUX svetlomety, ktoré sú proste bož-
tou je spotreba. Pri klasickej ,,ležérnej,, jazde sa ské. Osvetlia aj ten najtemnejší kút sveta. Automa-
pohybujeme okolo 7,8 - 8,4 litra nafty neodvíjajúc tické prepínanie na diaľkové svetlá s vyrezávaním
sa jazdy v meste, mimo mesta a na diaľnici. Keď protiidúcich áut. Nedochádza tak ku oslepovaniu,
príde na nedostatok času, dostávame sa na hodno- ale svietivosť ostáva maximálna. Prelomový pokrok
tu 9,7l. Pri športovej jazde na doraz sme dosaho- v technológií dodal Insignií veľké plus. V noci sme
vala spotreba viac ako 13 l. Na diaľnici už pri 135 testovali a skúšali rôzne svetlá a musíme uznať,
kilometrovej rýchlosti sme sa so spotrebou dostali Insignia prekvapila. Svietia naozaj dobre.
209