Page 66 - BEDEKER GURMÁN 6-2021
P. 66
] B E D E K E R G U R M Á N • L I F E S T Y L E [
Nový Opel Corsa
Nový Opel Corsa GS-Line – mestský atlét, ktorý sa
pozerá do budúcna
o našej redakcie sa dostala nová Corsa s benzínovým
motorom 1.2 (74 kW/100 k) vo výbave GS Line. Nová
DCorsa prešla zásadnou zmenou svojho „ja“ O kúsok
narástla (4 cm, rázvor o 3 cm) a o kúsok je nižšie pri zemi
a to o celých 5 cm. Preto je nová Corsa na pohľad športo-
vejšia a nezaprie v sebe francúzske korene (Peugeot 208).
Testovaný exemplár, ktorý sme dostali na test zvýrazňu-
je výbava GS Line, ktorá obsahuje športové nárazníky, Mínusom interiéru na sedadle spolujazdca je nemožnosť
chrómovú koncovku výfuku, kombináciu čierneho stropu jeho výškového nastavenia. Sedadlo je totiž od výroby
v interiéri vozidla, ako aj športové sedadlá alebo chrómo- dosť vysoko. Tiež nám chýbala lakťová opierka, tá by po-
vé pedále. Čierna strecha vozidla je dodávaná so spojle- tešila hladne pri používaní automatickej, ale aj manuálnej
rom, ktorý prispieva k športovému vzhľadu novej Corsy. prevodovky.
Interiér prešiel tiež rekonštrukciou oproti svojmu predchod- Zadné sedadlá sa nedali celkom otestovať, pretože sa nám
covi. Palubná doska novej Corsy pôsobí minimalisticky, nepodarilo do nich celkom dobre zmestiť. Za sedadlom
avšak zaujímavé tvary si stále drží. Oproti Peugeotu 208 spolujazdca to išlo (spolujazdec musí byť menšej postavy),
sa nám jej interiér páči viacej. Peugeot má totiž dosť malý avšak pri sedení nás trápila strecha, ktorá “masírovala“
volant, čo nie každému vyhovuje. Corsa ho má tak akurát. hlavu. Nezabúdajme na to, že ide o menšie mestské auto,
Čo je chvályhodné, že panel na ovládanie klimatizácie kde nemôžeme na zadných sedadlách očakávať priestor
ostal klasický, nemusíme teda klikať po dispeji. Čo je ako v limuzínach.
chválihodnejšie ešte viac je samostatné tlačítko na vyp- Batožinový priestor oproti predošlej Corse narástol
nutie varovania pri vybočení z jazdného pruhu. Stačí ho o 24 litrov a 74 mm a to na 309 litrov. Škoda, že nakla-
vypnúť raz a aj po ďalšom naštartovaní ostane vypnutý. dacia hrana je dosť vysoko a všimli sme si aj absenciu
V stredovom paneli sa nachádza 7-palcový „infotainment“ dvojitého dna. Corsa váhovo zhodila 108 kg, ľahší je totiž
displey, ktorého grafiku poznáme z tých menších áut celohliníkový motor. Raritou je hliníková kapota čo je
v skupine PSA. v tomto segmente áut unikátne.
Dobré uloženie ovládacích prvkov, kvalitné materiály Corsu sme testovali na väčších diskoch “obutých“ na
a moderné prvky. Nokianoch WR A4, ktoré aj pri mestskej jazde bolo dosť
Príjemné sedenie v športových sedačkách, ktorý by mohli počuť. Váhovo sa teda šetrilo aj pri odhlučnení vozidla.
mať trošku tuhšie bočnice. Pútavo spracované sú rámiky Jazda nerovnosťami nás avšak prekvapila. Pri mestskej
okolo rádia, odkladacích prvkov a v okolí páky, čo dodáva jazde nemôžeme komfortu a odozve podvozku nič vyčítať
športový, ale aj luxusný dojem. Medzi klasickými budík- pri rýchlosti 110-130 km je to už mierne horšie. Taktiež
mi sa nachádza väčší 3,5-palcový farebný display, ktorý odletujúci štrk sa výraznejším plechovým zvukom ozýval
má dobré a moderné spracovanie. dosť často.
] 66 [