Page 64 - BEDEKER GURMÁN 6-2021
P. 64
] B E D E K E R G U R M Á N • L I F E S T Y L E [
Renault Espace
o redakcie sa nám dostal úplne nový Renault Espa- a zadnom nárazníku, ale na blatník sa už nedostal. Espa-
ce. Espace sme si na test preberali v Bratislave na ce si teda zachováva svoju eleganciu a robustnosť.
DPanónskej ulici a podrobili sme ho poriadnemu testu.
Vlajková loď automobilky Renault už niekoľko generácií Už pri prvej sérií sa Francúzsky dizajnéri inšpirovali
ponúka model Espace, ktorý sa svojou históriou a pokro- vlakom TGV a to sa prenieslo a ostalo aj pri tomto modeli
kom vypracoval do úplnej dokonalosti. Jedná sa o posled- Espace a to hlavne na prednej maske.
ný model Espace na trhu.
Nami testovaný Espace bol v najvyššej výbave Initiale
Začiatky modelu Espace sa píšu od roku 1984. Aktuálna Paris. Rozprávame sa o automatickej trojzónovej klimati-
(hovorí sa že posledná) má poradové číslo 5 a svoju his- zácii, Nappa koži, klimatizovaných a masážnych pred-
tóriu píše od roku 2015. Espace sa vyrába vo Francúzsku ných sedadlách, unikátnych hlavových opierkach a špič-
neďaleko obce Douai. kovom audiosystéme Bose s 12 reproduktormi. V interiéri
nájdeme krásny 8,7 palcový dotykový display, ktorý je
Posledný Espace vyvinula automobilka Renault v spo- umiestnený na výšku v strede palubovky a je zarovno so
lupráci s Nissanom. Espace je dlhý 4 878 mm, široký stredovým tunelom, ktorý je dostatočne široký a vysoký.
1 888 mm a vysoký 1 675 mm. Rázvor kolies dosahuje Priestor v interiéri je skutočne prémiový.
2 884 mm. EuroNCAP automobil v roku 2015 získal maxi-
málny počet 5*. Espace sme otestovali na trase dlhej približne 1 500 km.
Vyrazili sme v Bratislave a išli sme cez Nitru do Banskej
Espace sa vyrába v dvoch rôznych motorizáciách. Me- Štiavnice a odtiaľ sme pokračovali cez Ružomberok,
dzi najvýkonnejším TCe 225 EDC GPF a najslabším Žilinu, Makov až do Ostravy v Česku a späť cez Trenčín
Blue dCi 200 EDC je rozdiel celkových 19 kW (25 koní). do Bratislavy. Komfort nového Espace, tlmenie podvozku
Rozdiel v udávanej spotrebe je potom zanedbateľných a hluku od podvozku a kabíny je skoro neciteľný. Prémio-
2,3 l / 100 km. Ku kúpe motorizácie poteší ako priaz- vá výbava, rôzne systémy a panoramatické strešné okno
nivcov benzínu, tak aj nafty, je ich totiž rovnako – 1 od nám spríjemňovali celú našu cestu a únavu sme ani nepo-
každej. ciťovali. Priemernú spotrebu sme dosahovali na priemere
7,0 – 7,8 litra na 100 kilometrov.
Predošlé série boli skorej v štýle MPV, nový Espace išiel
s dobou a nárokmi užívateľov a svoj posledný model V ponuke je jeden benzínový a jeden naftový motor a tiež
sa vydal cestou crossovera. Opticky stojí oproti svojim len dve výbavy (Zen a Initiale Paris).
predchodcom na vozovke podstatne vyššie. Oplastovanie Espace s najvýkonnejším naftovým motorom je dostup-
sa ho ale nedotklo. Plast ostal ako u iných áut na prednom ný iba v najvyššej výbave Initiale Paris, kde jeho cena
] 64 [