Page 64 - BEDEKER GURMÁN 6-2021
P. 64

] B E D E K E R G U R M Á N • L I F E S T Y L E [








































       Renault Espace





           o redakcie sa nám dostal úplne nový Renault Espa-  a zadnom nárazníku, ale na blatník sa už nedostal. Espa-
           ce. Espace sme si na test preberali v Bratislave na   ce si teda zachováva svoju eleganciu a robustnosť.
      DPanónskej ulici a podrobili sme ho poriadnemu testu.
       Vlajková loď automobilky Renault už niekoľko generácií   Už pri prvej sérií sa Francúzsky dizajnéri inšpirovali
       ponúka model Espace, ktorý sa svojou históriou a pokro-  vlakom TGV a to sa prenieslo a ostalo aj pri tomto modeli
       kom vypracoval do úplnej dokonalosti. Jedná sa o posled-  Espace a to hlavne na prednej maske.
       ný model Espace na trhu.
                                                           Nami testovaný Espace bol v najvyššej výbave Initiale
       Začiatky modelu Espace sa píšu od roku 1984. Aktuálna   Paris. Rozprávame sa o automatickej trojzónovej klimati-
       (hovorí sa že posledná) má poradové číslo 5 a svoju his-  zácii, Nappa koži, klimatizovaných a masážnych pred-
       tóriu píše od roku 2015. Espace sa vyrába vo Francúzsku   ných sedadlách, unikátnych hlavových opierkach a špič-
       neďaleko obce Douai.                               kovom audiosystéme Bose s 12 reproduktormi. V interiéri
                                                           nájdeme krásny 8,7 palcový dotykový display, ktorý je
       Posledný Espace vyvinula automobilka Renault v spo-  umiestnený na výšku v strede palubovky a je zarovno so
       lupráci s Nissanom. Espace je dlhý 4 878 mm, široký   stredovým tunelom, ktorý je dostatočne široký a vysoký.
       1 888 mm a vysoký 1 675 mm. Rázvor kolies dosahuje   Priestor v interiéri je skutočne prémiový.
       2 884 mm. EuroNCAP automobil v roku 2015 získal maxi-
       málny počet 5*.                                     Espace sme otestovali na trase dlhej približne 1 500 km.
                                                           Vyrazili sme v Bratislave a išli sme cez Nitru do Banskej
       Espace sa vyrába v dvoch rôznych motorizáciách. Me-  Štiavnice a odtiaľ sme pokračovali cez Ružomberok,
       dzi najvýkonnejším TCe 225 EDC GPF a najslabším     Žilinu, Makov až do Ostravy v Česku a späť cez Trenčín
       Blue dCi 200 EDC je rozdiel celkových 19 kW (25 koní).   do Bratislavy. Komfort nového Espace, tlmenie podvozku
       Rozdiel v udávanej spotrebe je potom zanedbateľných   a hluku od podvozku a kabíny je skoro neciteľný. Prémio-
       2,3 l / 100 km. Ku kúpe motorizácie poteší ako priaz-  vá výbava, rôzne systémy a panoramatické strešné okno
       nivcov benzínu, tak aj nafty, je ich totiž rovnako – 1 od   nám spríjemňovali celú našu cestu a únavu sme ani nepo-
       každej.                                             ciťovali. Priemernú spotrebu sme dosahovali na priemere
                                                           7,0 – 7,8 litra na 100 kilometrov.
       Predošlé série boli skorej v štýle MPV, nový Espace išiel
       s dobou a nárokmi užívateľov a svoj posledný model   V ponuke je jeden benzínový a jeden naftový motor a tiež
       sa vydal cestou crossovera. Opticky stojí oproti svojim   len dve výbavy (Zen a Initiale Paris).
       predchodcom na vozovke podstatne vyššie. Oplastovanie   Espace s najvýkonnejším naftovým motorom je dostup-
       sa ho ale nedotklo. Plast ostal ako u iných áut na prednom   ný iba v najvyššej výbave Initiale Paris, kde jeho cena
       ] 64 [
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69