Page 218 - BEDEKER GURMAN 2021
P. 218
LIFESTYLE
Okrem rámu a skiel sú okuliare o celom servise okolo Ponúkate možnosť aj opravy?
nich a samozrejme o presnom zmeraní a osadení skiel.
Stačí málo a okuliare sú utrpením na očiach. Áno, okuliare aj opravujeme a to hlavne pre ľudí, kto-
rí k nim majú citový vzťah, nechcú ich hodiť do koša,
alebo sa im stala nehoda a nechcú prísť o drahé sklá.
Vyberám si svoje prvé okuliare. Dielenská oprava sa dá prirovnať ku hodinárstvu, šper-
Na čo si mám dávať pozor a na čo kárčine, alebo niekedy aj zlatníctvu a neraz je to skôr
hobby a modelárstvo, než len obyčajná oprava. Letova-
sa mám zamerať? nie, lepenie, viazanie, či modelovanie je v našej dielni
Pri výbere prvých okuliarov je človek právom nesvoj. na dennom poriadku a nedávno sme doplnili aj zvára-
Ale v pomyselnom rebríčku priorít by som odporúčal nie titanu plazmou.
dať na prvé miesto to, ako ľahko sa okuliare nasádza- Okuliare sú naša Vášeň a keď sa podarí vdýchnuť im
jú. Keď so zákazníkmi vyberáme vhodný rám, tak si nový život, máme z toho my aj zákazník veľkú radosť.
všímam práve prvé tri sekundy, ktoré prezradia veľa.
Dobrý rám spoznáte podľa toho, že ho nasadíte a ne-
treba robiť nič viac, aby pekne sedel na mieste. Nehýbe Aj pri osobnom stretnutí, aj
sa, nemáte potrebu ho naprávať, zosúvať ani pritláčať. na stránke sme si všimli, že Vás vaša
Pri plastových rámoch je kritická šírka nosníka, ktorá práca baví. Vnímame to správne?
je daná od výroby a nedá sa meniť. Často kôli nevhod-
nej šírke okuliare padajú, kĺžu sa po nose a nedržia Veľmi si cením, že je snahu vidieť aj navonok a že to ľu-
na mieste. dia tak pozitívne hodnotia. Za mňa osobne je to celko-
Ako druhé by som pri všetkých okliaroch odporúčal vo postoj k životu, práci a hlavne k ľuďom. Zaujíma ma
strážiť správnu dĺžku stranice a jej správne tvarovanie každý jeden zákazník, s čím prichádza, čo by potreboval
za uchom. Naštastie sa anatomickou úpravou dá aj ne- vyriešiť a ako mu ja s mojimi možnosťami a schopnos-
skôr veľa zachrániť. Tretie miesto je určite šírka a sa- ťiam viem najlepšie pomôcť. V rovnakom duchu vedú
mozrejme dizajn rámu, farby, materiály a tvar očnice, predajne aj naši spolupracovníci.
ktorý by mal sedieť aj esteticky. Existuje veľa manuá- Spolu sa snažíme, aby návšteva u nás nebola len sucho-
lov, aká tvár a aká forma očnice spolu pasujú najkrajšie párny nákup, ale aby si človek odniesol aj niečo hrejivé.
a oční optici na to majú extra vycibrené očko. Všetci ľudia majú radi, keď sa o nich niekto zaujíma.
Na stránke sme si všimli mobilné Viete nám a našim čitateľom prezradiť
a firemné meranie. Čo to vlastne je? ako prebiehalo a kam sa až dostalo
Vaše štúdium?
Mobilné a firemné meranie dioptrií je našou odpove-
ďou na modernú dobu. Zákazníci sú náročnejší, upo- Ako som už spomenul, moje štúdium optiky a opto-
náhľanejší a doba si žiada nie reaktívny, ale proaktívny metrie bolo smerované hlavne vývojom našej rodinnej
prístup. Kým mladí riešia hlavne časovú tieseň, preby- firmy. Predchádzala mu základná škola a gymnázium
tok vlastných povinností, ktoré ich nepustia odskočiť vo Viedni, kde som sa skamarátil aj s nemčinou a kde
si po okuliare, tak starší ľudia z menších obcí a dedín som skúšal aj moju prvú motiváciu, Informatiku.
bojujú s dostupnosťou k najbližšiemu lekárovi a majú Na školu VOŠZ Merhautova v Brne mám krásne spo-
problém dopracovať sa k dobrému videniu. Meriame mienky a myslím, že to bolo rozhodujúci moment,
dioprie a očný tlak každému záujemcovi a ukazujeme, ktorý všetkému môjmu súčasnému podnikaniu dal
čo znamená dobre vidieť. Percento ľudí, ktorí majú ab- jasný smer.
solútne bezchybný zrak, je relatívne nízke. Na zatiaľ nemám ambície vyrásť na očného lekára, ale
Oproti tomu je počet ľudí, ktorí majú slabú formu zra- skôr spájať optiku s mojou druhou najväčšou vášňou
kovej vady a nevedia o nej, alebo si ju nevšímajú, asi rov- – programovanie a informatika.
naký, ako ľudí s okuliarmi. Nečakáme, kým nás zákazní-
ci nájdu a navštívia, ale sami im vychádzame v ústrety
po firmách a malých obciach Slovenska a takto vyhrá-
vajú obidve strany.
Ľudia sa dozvedajú o svojom zraku bez cestovania
a čakania a my sa tešíme veľkému záujmu a novým
kontaktom. Naše snaženie a pomocníkov sme združili
do občianskeho združenia „ZOOM optika Bratislava“.
(www.zoomoptikabratislava.sk)
216