Page 267 - Bedeker_2020.indd
P. 267
Čo vlastne dekarbonizácia je ? čistenie sacích ventilov, čistenie spalovacieho priestoru,
Používáním akéhokoľvek (starého či nového) vozidla do- čistenie vstrekovačov, čistenie výfukových ventilov, čiste-
cháza k zanášaniu motora karbónom (karbónovými úsa- nie regulácie turba. Následná výmena oleja s preplachom
deninami), ktorý vzniká vlplyvom pôsobenia vysokého (BG EPR) a aditiváciou nového oleja (BG112 DOC) - zakaz-
tepla na palivo a mazivo. Prítomnosť karbónu v motore nici majú možnosť si priniesť vlastný olej, alebo využiť
zpôsobí sníženie jeho výkonu a naopak zvýšenie spotre- možnosť zakúpenia oleja priamo na mieste. Servis má k
by a emisií. Problém s karbónom v motore možno účinne dispozícií prémiový motorový olej značky Petro-Canada,
vyriešit dekarbonizáciou motora. jedná sa o najčistejší základový olej, ktorý je následne
Dekarbonizácia motora je chemicko-technický postup, aditívovaný. Spĺňa tie najprístnejšie normy a kritéria. V
pri ktorom docháza k odstráneniu karbónu z motora za ďalšom kroku sa aplikuje čistič do nafty BG 245 Premium.
pomoci špeciálnych prípravkov a prístrojov. BG prípravky Následne sa odporúča pri každom tankovaní použiť adití-
na dekarbonizáciu motora sú špičkou vo svojej triede a vum do nafty (BG DFCplus / BG2256), ktoré zabezpečuje
sú vyvíjané v spolupráci s výrobcami automobilov Volks- silný mazací film a zaisťuje celkovú čistotu a stabilizáciu
wagen, Honda, Mitsubishi, Renault, atd. nafty pred jej oxidáciou. Tiež eliminuje nepriaznivé úcin-
Veľkou výhodou dekarbonizácie (v porovnaní s inými spô- ky bio zložiek a pôsobí preventívne. Celkový proces trvá
sobmi údržby motora) je rýchlosť prevedenia celého pro- niečo okolo troch hodín. Už po približne 15 minútach je
cesu a predovšetkým pri nej nie je nutné motor rozoberať. vidieť zvýšenú dymivosť. Po celom procese je motor tich-
Dekarbonizáciu motora svojho auta si môžete nechať uro- ší, kultivovanejší a hlavne čistý. Tento proces sa nedá po-
biť v niektorom z odborných BG servisov, pričom celá pro- rovnať s čistením pomocou vodíka - ten funguje na inom
cedúra trvá cca hodinu. systéme. Čo sa týka prevodového oleja, je preplach veľmi
Po vykonaní dekarbonizácie motora odporúčame použí- dôležitý. Určite je lepšie olej včas vymeniť (zvyčajne 60
vať BG prípravky každých cca 15 000 km, aby sa zabránilo 000km), ako platiť niekoľko tisícové opravy prevodovky.
opätovnému usadzovaniu karbónových usadenín. Preplach zabezpečuje, že sa celá ,,stará,, náplň dostane
Dekarbonizácia motora a pravidelné používanie BG prí- preč a prevodovka je tak úplne vypustená a pripravená
pravkov odstráni problémy s nepravidelným chodom mo- na nový olej. Pred výmenou sa použije prípravok - čistič
tora, zníži spotrebu a emisie, zvýši výkon motora a predĺži (BG106), následne sa s autom jazdí, aby sa za tepla do-
životnosť katalyzátorov a filtrov pevných častíc. stal čistič skutočne všade. Po tejto jazde sa počká, kým sa
prevodovka a motor ochladí a pripojí sa prístroj (BG PF5),
Naše dojmy a priebeh: ktorý sa postará o výmenu prevodového oleja. Zabezpečí
Celková profesionálna dekarbonizácia a výmena prevo- sa aj výmena tesnení a filtra. Do nového oleja sa prilieva
dového oleja s preplachov a automatickej DSG prevo- aditívum (BG303), ktoré zabezpečuje stabilizáciu oleja a
dovke s našim novým partnerom Dekarbo.com DEKARBO. hladký chod prevodovky. Nezabudli sme ani na aditiváciu
sk - Vavrišovo pomocou známych Amerických aditív BG. chladiacej kvapaliny prípravkom (BG546) Odporúčame
Čistenie prebieha vo viacerých krokoch (BG Diesel ISC
+ BG Diesel Care). Čistenie sacieho potrubia za turbom,
267